Minerały i witamina B - naturalna pomoc na stres

By zapobiegać stresom, jak też w czasie wzmożonego napięcia czy choroby na tle nerwowym, ważne jest to co jemy, jakich składników i witamin dostarczamy naszemu organizmowi.

Gdy się denerwujemy wzrasta zapotrzebowanie na magnez oraz na witaminy z grupy B, a przede wszystkim na witaminę B6.

Można je przyjmować oczywiście w kapsułkach lub napojach, ale można też sięgnąć do tego co oferuje nam natura. Stałe spożywanie produktów z ich zawartością będzie stale chronić nasz organizm przed ich brakiem (chorobą), a tym samym wzmocni odporność na stres. Gdy już organizm jest stresem wyczerpany lub walczy z chorobą, tym bardziej potrzebuje wsparacia magnezu i witamin.

Jeśli sięgamy po specyfiki z apteki, warto poradzić się lekarza - nadmiar może zaszkodzić!

Jedzenie naturalnych, zdrowych produktów jest bezpieczniejsze, ale też ilość zawartych w nich pierwiastków czy witamin jest w porównaniu z tabletką niewielka i w każdym produkcie inna. Zatem rodzaj kuracji i ilość żywności czy leku powinna być indywidualnie dopasowana do potrzeb i stanu każdego chorego czy zestresowanego.

Witaminę B6 zawiera w dużej ilości:

    - zboże (produkty zbożowe)
    - ryby
    - mleko i jego przetwory
    - rośliny strączkowe
    - orzechy
    - kiełki pszenicy



Magnez znajduje się w:

    - razowym pieczywie
    - kaszach
    - fasoli
    - jabłkach
    - pestkach dyni
    - orzechach
    - kakao
    - natce pietruszki
    - koperku



Warto pamiętać, że przyswajanie witaminy B6 i magnezu jest od siebie uzależnione, jedno pomaga drugiemu. Toteż często w jednej tabletce są one ze sobą łączone. Często też występują w tym samym produkcie, np. w orzechach.